Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

maandag 3 februari 2014

Rozendaalse Veld en Posbank


10,9 km; 3 uur 8 minuten

Het weekend is weer voorbij, het was prachtig weer, maar ik moest werken. En nu is het maandag, het is nog steeds prachtig weer en ik ben vrij. Dus gaan we erop uit. Niet te ver weg en niet een te lange wandeling. We gaan richting Rozendaal bij Arnhem. Het is nog best koud als we starten, maar de zon schijnt volop. En het is rustig op deze maandag. Nauwelijks fietsers, een paar wandelaars. Heerlijk, ik ben blij dat ik gisteren heb gewerkt en dat we nu dus vrij zijn om te genieten. Van het Rozendaalse Veld, waar we vroeger met Kaya, onze lieve hond, vaak liepen, lopen we nu door de bossen. We komen ook weer Hooglanders tegen, wat een prachtige beesten zijn dat toch. En de jongen zijn zo knuffelig, net grote teddy-beren. Dan komen we bij de Posbank. Het is daar zo on-Nederlands. Opgestuwde wallen, flinke klimmetjes en dus ook afdalingen. In het heidegebied begint de Gaspeldoorn al aan haar bloei. Prachtig die knalgele bloemen, maar pas op voor de doorns. Ze gaan door je broek heen. Vaak horen we de specht in de bossen tegen het hout timmeren, nu zien we hem ook en een poosje later nog één. Het is een heerlijke wandeling en wat een heerlijk weer. De jassen gaan los, het voelt een beetje als lente. Zeker in het zonnetje. Wat is het weer prachtig.

Het was echt nog koud, vanochtend


Mooi, stoer
Schattig (denk ik)



Gaspeldoorn, al in bloei
Beste klimmetjes
En in de schaduw blijft het koud

Schaapskooi
Echt, het is een specht.
kleuren groen

Geen opmerkingen: