Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

woensdag 11 september 2024

Een nieuwe roadtrip, een nieuw avontuur

Gisterochtend zijn we vertrokken vanaf Zakynthos met de ferry van half 11. De rit ging prima, via de Rio Antiriobrug in Patras via de westkust van het vasteland naar Igoumenitsa. Daar waren we rond 18 uur. Dus ruim tijd om in te checken en wat te gaan eten. De taverne waar we bijna elk jaar aten is niet meer open voor maaltijden, jammer, maar er zijn gelukkig meer tentjes. We zijn rond 21 uur bij de auto terug en gaan dan richting kade12, waar we voor 22 uur klaar moeten staan. Maar al wat er komt de eerste uren, geen ferry. Die zien we pas tegen 24 uur aankomen, de tijd waarop we eigenlijk moesten vertrekken. Dat lukt dus niet. Pas om half 2 gaan we verder naar Bari. Dan liggen we inmiddels in onze hutten, maar slapen nog niet. Maar even later lukt dat wel en het slapen gaat prima, maar wel kort, want we om half 8 al weer wakker. We leveren de keycard in en gaan naar het restaurant om daar te ontbijten en dan is het wachten tot we echt in de haven van Bari aanmeren en dat is pas rond 11 uur het geval. Voor zo'n hele boot dan leeg is duurt ook nog een tijd, maar uiteindelijk om half 2 zijn we de haven uit en rijden we naar San Salvo. We rijden over allerlei wegen en Leo is blij met een paar flinke heuvels. Om half 6 zijn we bij Hotel Eden en checken in. Straks een restaurant zoeken en daarna hopelijk een lange nacht. De kop is van de reis af, we zijn benieuwd wat deze reis ons weer laat zien.

En dus maken we een rondje en komen wel wat eetplekjes tegen, maar ja, Leo eet geen pasta of pizza. En dus lopen we verder. Het laatste restaurant was niet echt mijn keus, blauwe en groene lampen op het terras, het leek ongezellig maar omdat het de laatste mogelijkheid is kijken we toch verder. Binnen blijkt het heel leuk te zijn. We blijven eten en het was heel erg lekker, een verrassing dus. Het werd voor Leo een flinke burger met frietjes en groenten en voor mij spaghetti en de groenten van Leo. Een prima combinatie ...