Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zaterdag 2 juli 2011

De laatste wandeling voorlopig: Vrachionas

Vandaag is het zaterdag en dus de voorlaatste dag op 'ons' eilandje. We hadden nog een mooie route gepland en zijn dus vanochtend weer om 7 uur vertrokken. We zijn langs de bergrug gelopen naar het zuiden en bij Kalithea over de pas gegaan. Daar verder naar Gyri en verderop Loucha. In Loucha hebben we wat gedronken en een ijsje gegeten. De mevrouw die bij ons kwam was nieuwsgierig naar onze wandeling. En keek naar de kaart en vertelde ons meteen dat dit een hele oude kaart was. Een stuk van onze route bestond niet meer. Gelukkig dat zij dat wist anders hadden we weer een stuk voor niets gelopen. Nu vertelde zij ons welk pad wel goed was en zodoende kwamen we toch weer op onze eigen route uit. En we kwamen nu vlak langs de hoogste top van het eiland, Vrachionas, 756 meter. Zoals je kunt zien op het hoogteprofiel was het weer flink klimmen en natuurlijk dan ook dalen. De Tijm staat in bloei, de geiten lopen op de weg en het uitzicht was weer heerlijk. Vandaag hebben we ook aan de andere kant van het eiland de zee gezien. Om 16.00 uur waren we weer thuis, na 27,6 km. Ik was best heel erg moe, maar we hebben het weer gedaan. Er valt nog heel veel te ontdekken en te wandelen hier. Dus wie weet.
Morgen hebben we nog een rustig dagje, gaan we nog een keer uit eten en pakken we de tassen in. Maandag wordt het een dag van wachten en reizen. En daarna ..... het normale leven weer, maar met een heleboel nieuwe herinneringen en ervaringen.