Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

donderdag 30 juni 2011

Grenzen verleggen




Nou we kunnen vandaag wel zeggen dat we onze grenzen hebben verlegd. Leo had al gezegd dat hij wel richting Volimes, in het noordwesten, wilde gaan. De bussen rijden niet zo vaak daar naar toe, of 's morgens om 5 uur óf pas 's middags om 14.00 uur. en eigenlijk is dat te laat (vinden wij). Ik had een route uitgezet en dat leek iets van 28 km te zijn, dat hadden we eerder deze week ook gedaan dus..., toe maar. De route was weer schitterend. Blauwe grotten aan de kust, zwavelhoudende bronnen, goed voor lijf en leden. De mevrouw van de foto kwamen we tegen in een dorpje. Ze vroeg of zij haar hoofddoek af moest doen en in mijn enthousiasme zei ik, nee, nee. Maar in het grieks betekent né dus ja. Ik weet het, maar voor ik het wist was het eruit, dus zie haar maar met witte hoofddoek zoals de meeste oudere griekse vrouwen uit de dorpen. Zij vertelde waar haar huis was "spiti mou" en nodigde ons uit. Maar de taal is dan toch wel een probleem, we hebben haar heel hartelijk bedankt voor de foto en zijn verder gegaan. Even later hadden we toch weer een probleem met een pad, wat opeens afgesloten bleek. Dus weer terug en een andere weg genomen. Doorgelopen naar Volimes en daar in een taveerne wat gedronken en een ijsje gegeten. Dan verder en weer terecht gekomen in Orthonies, daar waren we afgelopen zondag ook, maar dan van een heel andere kant. In de bodega weer een colaatje gedronken zelfs ik drink dan gewone cola, want een beetje suiker gaat er dan wel in. De eigenaresse vertelde tegen de oude mannen die kwamen, dat we waren komen lopen vanuit Volimes en nog naar Chartata moesten, me ta podia, te voet. Van daar was het nog 10 km. En die hebben we gelopen, alles bij elkaar 35,8 km !!!!! We gingen vanochtend om 7.00 uur weg en waren om 18.00 uur weer thuis. Meteen daarna lagen we in het zwembad en we hebben vanavond weer bij Maria gegeten. We zijn echt moe, maar we
hebben een prachtige wandeling gemaakt en het is gaaf om te zien wat je eigenlijk allemaal kunt. In ieder geval hebben we weer genoten vandaag. Als we volgende week terug zijn hebben we een vakantie gehad die niemand ons meer afpakt, we genieten met volle teugen



Geen opmerkingen: