Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

woensdag 22 juni 2011

Vanaf Laganas en ontzettend warm

Vanochtend om half 6 (!) ging de wekker. We wilden gewoon lekker ontbijten en de bus zou om 6.40 uur hier stoppen. We hebben dus opnieuw de zon zien opkomen.
En om half zeven stonden we bij de halte, maar al wat er kwam, geen bus. Gelukkig om 7.00 uur kwam hij toch nog aangereden, we misten daardoor wel de aansluiting in Zakynthos-stad met de Laganas bus. Die reed pas weer om 9.00 uur en wij waren er om half 8. Wij hebben daarom nog wat rondgelopen aan de haven en in de stad, zo'n 4 kilometer. Daarna met de bus naar Laganas en daar waren we snel, om kwart over 9 startten we met onze wandeling.
En daar gingen we weer, door olijfgaarden en langs wijnranken, door mooie griekse dorpjes en over wat drukkere wegen. Deze keer eens flink verkeerd gelopen, de internet map gaf aan dat er een weggetje zou zijn, maar dat weggetje eindigde gewoon in de wijnranken. Dus dat ging mooi niet door. De gewone kaart laat te weinig zien en dus zat er niets anders op dan terug te lopen en via de grotere weg naar ons volgende punt te gaan. Ik kan bij het uitzetten van de route wel ongeveer zien hoe de hoogte is, maar niet altijd echt goed. Ik dacht dat we vandaag redelijk onderaan de berg zouden blijven met hier en daar een klimmetje. Nou zoals je aan het hoogteprofiel kunt zien, liep het toch even wat anders. Flink klimmen en het was heel warm vandaag. Iemand in een winkel had het over 39 graden! In ieder geval was het ijs in de flessen snel gesmolten en het water warmde flink op. Nou is ook warm water vochtig, maar het is toch wat minder smakelijk. Tegen de bergrug op zijn we flink vocht verloren en dat hebben we natuurlijk aangevuld bij een taveerne in Agia Marina met allebei een halve liter cola en een pita gyros. Onderaan de weg stond dat je hier het mooiste uitzicht van het eiland hebt. Nou zeggen ze dat wel vaker, maar hier was het uitzicht inderdaad schitterend, de hele oostkant van het eiland kon je zien.
Later nog een colaatje gehaald ergens, waar we eigenlijk ook een ijsje wilden eten, maar dat hadden ze niet. Bijna aan het eind van de route was al het water op en hebben we nog een flesje water gehaald. Al met al hebben we allebei zo'n 3 liter vocht gedronken. We waren om kwart over 5 weer thuis na 25 kilometer wandelen vanaf Laganas. Als we die 4 km uit de stad erbij tellen, hebben we toch een flink aantal meters gesjouwd.
Weer een geweldige wandeling erbij, maar we zijn wel warm en moe meteen het zwembad ingedoken.

Anoniem zei

Klinkt weer goed allemaal hoor.......nou weet ik dat jullie er niet aan willen denken, maar tot wanneer duurt jullie vakantie ook alweer? (niet aankomende maandag, maar die maandag erop of niet?) Nou HEEEL VEEL plezier nog daar en geniet van de laatste week(jes) xxx marc