Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zondag 19 april 2015

Stadswandeling door Utrecht en High Tea


13,5 kilometer; 4 uur 36 minuten

Vorige week kreeg ik een berichtje van mijn Healing Touch collega Carmelita de Miranda. Of ik wist dat mijn High Tea bon op 15 mei zou aflopen. Ja, dat wist ik. Die bon had ik gekregen omdat ik Carmelita heb gesponsord voor haar klim tegen MS. Zij heeft de bon onder haar sponsors verloot en ik was de gelukkige.
Vandaag gaan we dus Utrecht in, waar het zaakje is waar de High Tea wordt geserveerd, maar eerst dus een stadswandeling door de Domstad.
We parkeren de auto aan de Archimedeslaan in Utrecht en lopen dan Bloeyendaal in. Natuur op de rand van de stad, even later lopen we in Park de Voorveldse Polder, waar ook een camping is. Met het zonnetje van vandaag erbij ziet het er allemaal prachtig uit. Dan lopen we de stad in en ook daar zien we weer mooie plaatjes.  We komen langs de Paardenkathedraal, een theater en langs restaurant Goesting, wat in een voormalige hondenstal is gehuisvest. Ik heb niet bij alle plaatjes uitgezocht wat het is, maar de Domtoren, die ken ik in ieder geval wel. We maken nog een rondje door Manenburg en gaan dan het centrum uit. Het was leuk om door Utrecht te lopen. Als we weer op de terugweg zijn wandelen we door de Burgemeester Reigerstraat en lopen binnen bij Coffee & Crumbs. We leveren de gewonnen bon in en genieten dan van de heerlijke sandwiches, koek en scones met jam en room. Met een lekker groot glas thee en bakkies koffie voor Leo (want: thee is voor zieke mensen!). Dan lopen we het laatste stukje met nieuwe energie.
Leuke dag, fijn gelopen en lekkere High Tea, kortom genoten!!!

Grote klokken, ze zijn mooi
Voorveldse Polder
Een prachtig straatje
De Paardenkathedraal, theater
Restaurant Goesting
Het Veeartsenijpad
Alexander Numankade
Griftpark
Leuke kades aan de grachten
Walk of Fame in Utrecht
Het is hier veel drukker dan in Veenendaal op zondag
De Domtoren zoals we hem goed kennen
Prachtig
De Domkerk, met een blik op de binnenkant
Prachtig mozaik boven een raam
Dit verwacht ik dan weer niet in Utrecht, maar wel leuk
Ziet er leuk uit
Manenburg
Moest er gewoon bij, deze zon
Sandwiches, scones en koek
bij Coffee & Crumbs
Wilhelminapark
Het lijkt wel zomer, heerlijk

Geen opmerkingen: