Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

donderdag 9 maart 2017

Een weekje vakantie op La Palma



Een paar maanden geleden hadden we bedacht dat we een weekje niets doen wilden midden in de hectiek van allerlei dingen regelen en het uitzoeken en inpakken voor onze verhuizing naar Zakynthos. Omdat we het allebei altijd heerlijk hebben gevonden op La Palma hebben we besloten om nog een weekje naar de Hacienda te gaan. Hacienda San Jorge is een prachtig hotel in Los Cancajos in de gemeente Brena Baja. Dit ligt tussen Santa Cruz de La Palma en het vliegveld in, aan de oostkant van het eiland. De Hacienda doet er al jaren van alles aan om zo duurzaam en milieuvriendelijk  mogelijk de zaken aan te pakken. Zo worden de handdoeken in principe maar 3 x per week gewisseld, maar als je het tussen door wel een keer wilt, gooi je ze in de badkuip en dan krijg je alsnog schone handdoeken. Het ontbijt en avondeten is in de vorm van buffetten, die uitnodigend en schitterend zijn om te zien. Ik zal daar later in de week nog een paar foto's van plaatsen.

De dag van aankomst (maandag) was het erg grijs toen we uit het vliegtuig stapten, maar wel een heerlijke temperatuur. In het hotel aangekomen hebben we de koffer uitgepakt en zijn we heerlijk bij het zwembad gaan liggen lezen en relaxen. De zon kwam er ook nog bij, dus het was echt lekker.

Dinsdag hebben we er nog zo'n dag aangeplakt, met dit verschil dat de zon de hele dag heeft geschenen. Heerlijk!!!

Gisteren, woensdag, hebben we een stevige wandeling gemaakt vanuit de Hacienda met een grote omweg naar Santa Cruz de La Palma, de hoofdstad van het eiland, En vandaar langs de kust terug. Er zaten een paar stevige klimmetjes en dalingen in, wat dan weer een prima training was voor de Vulkaan wandeling, die we ook graag willen doen. Onderweg gleed ik met m'n 'rare' knieën nog een keer uit over een cactusblad om dat ik even niet oplette op het stukje weg vlak voor mij. Natuurlijk op de knie waar ik eerder deze week al op was gestuiterd. Gelukkig viel de schade (weer) mee. Ik denk dat ik beter moet opletten op dat wat er zich vlak voor me bevindt, in plaats van continu naar de mooie dingen om me heen te kijken. In Santa Cruz hebben we een ijsje gegeten en iets gedronken. Het was een prachtige wandeling met veel plekjes waar we zeiden: Oh, ja, dat was hier. Leuk hoor.
















Geen opmerkingen: