Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zaterdag 28 september 2019

Bohinjska Bela en het meer van Bled

Vanochtend zijn we na het wakker worden eerst naar het kleine supermarktje gelopen in het dorp, want we moeten zelf voor ontbijt en de rest zorgen. Na het ontbijt gaan we aan de wandel. We lopen het dorp uit, via een bospad naar het meer van Bled. Dat ligt er mooi bij. De zon schijnt vaak en het is ook al snel zo warm dat de trui weer uitgaat. De route is er één met mooie uitzichten, maar meestal is het zo dat je voor die mooie uitzichten ook hoger moet. En ook vandaag is dat zo. We klimmen een heel eind over glibberige stenen en lastig te belopen paden. Het heeft er nog niet zo lang geleden geregend. Bij een stukje van de route naar een mooi punt zeggen we tegen elkaar "dat gaan we niet doen", het pad wordt heel steil en ook erg smal. Ik zie mezelf wel boven komen, maar naar beneden wordt dan een flinke uitdaging. Dus dat stuk laten we aan anderen over. Maar in het volgende uur van de route komen we ook voldoende uitdagingen tegen en dat was wel weer genoeg. Wel mooie plaatjes gezien. Als we eindelijk weer aan de oevers van het meer lopen hebben we wel zin om iets te drinken, dat samen met de specialiteit van dit stadje, maakt het een lekker tussendoortje. We lopen daarna om het meer heen en laten de klim naar een burcht ook voor wat het is. Het is goed zo en een leuke wandeling. Als we terug zijn in Bohinjska Bela lopen we naar de plaatselijke snackbar om iets te eten, maar de keuze is niet groot, pizza, pizza, pizza en een tosti. Ik ga voor een tosti, Leo houdt het bij de cola. Als we terug lopen naar ons huis, maak ik nog wat foto's van het dorp. Het doet mij denken aan het Oostenrijk van 50 jaar terug. Lieflijk 💚

Bohinjska Bela

Er rijdt ook een stoomtrein

Herfststijlloos

Het eilandje met de Maria Hemelvaartskerk (Cerkev Marijinega vnebovzetja)

De trap lijkt een ladder, heel stijl

eilandje met de Maria Hemelvaartskerk (Cerkev Marijinega vnebovzetja)

Toeristen op weg naar het eilandje

Dat ziet er lekker uit

Dus hebben we dat besteld, en het was lekker

Verschillende kunstenaars aan het werk

Let op het mooie dak van de kerk

Er is heel veel mooi, als je er oog voor hebt