Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zondag 30 augustus 2020

Midden en noord Griekenland dag 4 Naar Kavala


Het is vandaag een korte route van ongeveer 160 km en het is heel vlak hier met een enkel heuveltje. We zijn dus om half 1 bij Blue View apartments in Kavala. Eigenlijk te vroeg, het inchecken is pas vanaf 15 u maar we kunnen er in want het is al schoongemaakt. Het blijkt een prachtig appartement te zijn, veel meer ruimte dan we voor één nacht nodig hebben.
In de namiddag maken we een wandeling naar het centrum van Kavala en eten we iets in een restaurant. Het wordt een restaurant aan het water en ziet er heel gezellig uit. We krijgen meteen een fles water en de menukaarten. We doen onze bestelling en even later komt er een karaf wijn. Terwijl we wachten op de maaltijden, kipstukjes voor mij en kipfilet voor Leo, nippen we van onze wijn  en drinken we water. Na even te hebben gewacht, wat normaal is, krijg ik mijn kipstukjes in saus. Even wacht ik nog, want het is niet gezellig om alleen te eten. Maar even later begin ik toch maar want anders wordt het lauw. Het duurt nu toch wel erg lang en we vragen iemand hoe het zit met dat kipfiletje. Komt eraan. Maar als ik mijn eten op heb is het niet leuk meer en het geduld is op. We pakken de spullen op en zeggen tegen de jongeman die ons hielp dat we weggaan en de reden waarom. Leo heeft gewoon geen trek meer na zo'n akkefietje. De jongeman is even beduusd en we lopen rustig weg. Een paar momentjes later komt hij achter ons aan. U moet nog betalen! Dat waren we niet van plan. Het eind van het grapje is dat we met de manager praten en het probleem uitleggen. Hij had allerlei uitvluchten, o.a. dat de kipfilet nog 25 minuten langer nodig had (dat was dus een taai, droog en zwart filetje geworden) We verlaten het restaurant nadat we een tientje hebben betaald. Een eind verderop hebben we een ouzootje besteld om even bij te komen.

Onderweg naar Kavala

Het gemeentehuis

Aquaduct

Smalle straatjes rond de burcht



Het pad loopt via de rotsen verder

De citadel

Haven en citadel


Geen opmerkingen: