Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

dinsdag 20 november 2012

Maandag en dinsdag: reizen en rusten

Ons eerste berichtje vanaf La Palma. Ik begin bij zondag.

Om 6 uur zijn we wakker en zoals altijd checken we ook nu meteen in. Als je dan toch wakker bent moet je de tijd maar nuttig gebruiken. Daarna toch maar weer het bed in, want de slaapuren voor de komende tijd zullen er niet veel zijn. 's Avonds eten we nog een heerlijke tippan bij de chinees en kijken nog wat op tv en draaien dan toch maar om 22.00 uur het bed in. Wonder boven wonder slapen we allebei, al is het wat onrustig. Om 2.00 uur gaat de wekker. We doen alles wat nog nodig is en rijden dan naar Schiphol, waar we om 4.00 uur de koffers afgeven. Schiphol is al helemaal in kerststemming, zij hebben zeker nog nooit van Sinterklaas gehoord.

Om 5.30 uur kunnen we het vliegtuig in en dan kunnen we op weg. De vertrektijd was 6.00 uur, maar het vliegtuig moet gede-iced worden, want het is mistig én het heeft gevroren. Er zit dus een laagje ijs op de vleugels en dat schijnt nou net niet te mogen. Al met al is het een half uur later als we het luchtruim kiezen. Na dik 4 uur vliegen krijgen we al een stukje van La Palma te zien, net boven de wolken uit.

Als we geland zijn hebben we al redelijk snel de tassen en gaan dan naar de bus die ons naar Los Cancajos zal brengen. Inmiddels is de lucht mooi blauw en de temperatuur is heerlijk. We checken in bij Hacienda San Jorge en bekijken ons apartement voor de komende 14 dagen. We kijken mooi uit richting zwembad en restaurant. Daarna halen we water en andere zaken die we nodig hebben in het winkeltje en kleden ons om voor een hele middag relax bij de pool.

Het blijft nog een tijdje heel mooi weer, maar dan betrekt de lucht en wordt het zwaar bewolkt. We besluiten om dan maar even over de boulevard te lopen. Het is net of we niet weg zijn geweest er is niets veranderd. Het is wel heel helder vandaag, je kunt heel duidelijk Tenerife en La Gomera zien liggen. Jammer op de foto is het altijd iets minder duidelijk.

Daarna eten we wat en gaan daarna meteen naar de kamer. We liggen heel vroeg in bed, we zijn toch wel moe.

Maar er komt gewoon weer een dag en het is helemaal blauw. We ontbijten lekker en zorgen daarna dat we alle zonnestralen meepikken. We hebben onszelf nog een rustige dag beloofd. Morgen maken we onze eerste wandeling hier. Vandaag genieten we gewoon van het hier en nu.