Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

woensdag 4 maart 2020

Oslo

Om 8 uur zijn we weer op Schiphol. We halen wat broodjes op Schiphol Plaza en brengen dan onze koffer weg. Na een grondige controle van de handbagage en mijn persoontje lopen we naar C14, de gate vanwaar we vertrekken. We halen een grote beker koffie en eten dan ons ontbijt op. Mooi op tijd vertrekken we en zijn anderhalf uur later op Oslo airport.  Als we de koffer van de bagageband hebben geplukt lopen we naar het gedeelte vanwaar de hogesnelheidslijn, de Flytog, naar Oslo Centraal station gaat. Er ligt redelijk wat sneeuw op de velden en het is fris. In de stad regent het een beetje en ligt er geen sneeuw. Vlak bij het station staat ons hotel, het Thon Opera Hotel. We brengen de bagage op de kamer en staan even later weer buiten voor een wandeling langs wat bijzonderheden. Het miezert nog steeds, daardoor is het zicht minder en is het grijs. Maar goed, we smelten niet en we zijn voor het eerst in Oslo, dus we lopen. Al in het begin van de wandeling struikel ik over mijn eigen voeten en lig ik op mijn zij in een modderplas. BAH. Niet zeuren, doorlopen 😁. We zien een aantal dingen die het bekijken waard zijn en we lopen 12,5 km. We eten bij de Mac, want de komende 12 dagen eten we iedere dag een goede, verantwoorde maaltijd op de boot. Mijn broek heb ik uitgewassen in de wastafel en toen bleek dat ik er een flinke blauwe plek aan heb over gehouden.



 Vesting Akershus De welig begroeide vesting nodigt uit tot een verkenning van de
acht­honderdjarige geschiedenis van Oslo. De wallen van het Akershus bieden een
fantastisch panoramisch uitzicht op de bezienswaardigheden van Oslo.

Vesting Akershus

Koninklijk Paleis in Oslo

Wisselen van de wacht

Vigelandsparken Het magnifieke beeldenpark is de grootste bezienswaardigheid
van Oslo. De Vigelandsparken staan vol met kunstwerken van Gustav Vigeland,
de beroemdste kunstenaar van Noorwegen. Zijn werk is echter tot ver
over de landsgrenzen bekend.

Vigelandsparken beeldengroepen van verstrengelde mensen

Uitzicht over Vigelandsparken met natuurlijk slotjes aan de brug





Geen opmerkingen: