Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

vrijdag 8 maart 2024

Dag 10 Game drive in de Masai Mara

Wekker 5.30, ontbijt 6 uur, vertrek 7 uur

We hebben de hele dag een game drive, dwz we gaan de hele dag wild zoeken. De tented lodge is binnen de grenzen van natuurpark, dus vanaf het begin van de rit is het een zoektocht. De Masai Mara wordt een National Reserve genoemd en geen National Park omdat de Masai stam op plaatsen binnen de reserve woont met hun eigen vee. We rijden van 8 tot ongeveer 13 uur, dan hebben we de lunch. Daarna rijden we naar een grenspunt met Tanzania en tegen 17 uur zijn we weer thuis. Het is een dag geworden van, alweer, hoogtepunten. Met elkaar hebben we honderden foto's geschoten van allerlei dingen. Al heel vroeg in de rit zagen we olifanten, dus onze BIG 5 hebben we compleet. Alleen is het de zwarte neushoorn die officieel in dat rijtje hoort en niet de witte, die wij eerder in onze reis hebben gespot. Maar niet getreurd, vandaag hebben we een rennende zwarte neushoorn gezien en die is door Dorien prachtig gespot. Deze neushoorn heeft een pijltje in zijn bil omdat hij herplaatst gaat worden. Er waren een vliegtuigje en een helikopter in de lucht en heel veel auto's met rangers op de weg. Het zag er spannend uit maar we weten natuurlijk niet hoe het is afgelopen. En het 'feest' was compleet toen bleek dat we een lekke band hadden en Ben en Nick moesten dus de truck uit om de band te wisselen, wij hielden vanuit de truck de omgeving in de gaten zodat leeuwen of andere dieren niet ongemerkt naderden. Een halfuurtje later was het karwei geklaard en konden de mannen weer in hun veilige cabine. Ook hebben we hippo's oftewel nijlpaarden gezien. Een kleine verder greep aan diersoorten: gnoe, hyena, Thompson gazelle, Masai giraffe, zadel jakhals, Keniaans hartebeest, zadeldek ooievaar, waterbok, wrattenzwijn (pumba), leeuwen, Kraanvogels, en meer. In ieder geval hebben we vandaag weer heel veel wilde dieren gezien.  Echt geweldig. Toen we vanavond naar de tent liepen met een medewerkers van het sentrim, wees hij ons op dikdiks achter onze tent, dikdik zijn heel kleine antilopen. Ook hebben we vanavond afscheid genomen van Ben en Nick, vanaf morgenavond krijgen we twee nieuwe chauffeurs en een andere bus of truck. Jammer, maar het heeft te maken met werkvergunningen voor Tanzania,  waar we na morgen heengaan.

Masai en hun vee

De eerste gnoes

De Mara rivier

Foto van Dorien

In dit geval een zwarte neushoorn ( Dorien )