Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

vrijdag 5 juni 2015

Kloosterroute 2015














8,3 km; 3 uur 14 minuten


Gisteravond hebben we bij Dimi gegeten en het was weer goed. We kregen een voorgerecht zomaar om te proeven. De eerste courgettes die goed waren om te eten. Maria had ze als een salade klaargemaakt, plakjes kleine courgettes, plakjes aardappel, rode ui met een dressing van olie, azijn, zout, oregano en basilicum, zij noemde het κολοκύθια, oftewel kolokitia. En het was lekker. Daarna het hoofdgerecht en een ijsje na. Allemaal prima.

Vandaag gaan we de Kloosterroute weer lopen. Bijna ieder jaar dat we hier waren hebben we hem gewandeld omdat de uitzichten steeds geweldig zijn. Het is altijd een pittige wandeling omdat er goed geklommen en gedaald moet worden. Petra en ik zijn benieuwd of dit ons, net als de eerdere wandelingen weer zo goed afgaat. Het is vanochtend eerst bewolkt en dat maakt het wel iets minder warm. We lopen eerst richting Katastari en we moeten dan toch klimmen. Maar het gaat ons inderdaad heel makkelijk af. Het grote probleem is dat je op deze paden van losse steentjes, moet blijven kijken waar je je voeten neerzet. Dus als je even om je heen wilt kijken moet je echt stoppen, anders maak je echt een slipper. Onderweg zie ik bossen Salie en dus moet de rest van ons clubje echt even wachten tot ik de gedroogde bloemen (met zaden) en toppen van de plant heb verzameld in mijn emmertje. Straks in het huisje ga ik het uitzoeken. Gelukkig vinden de anderen het niet erg om even op mij te moeten wachten. Dan wandelen we verder en al snel hebben we het hoogste punt bereikt van deze wandeling, 381 meter, we komen van 70 meter, dus wel een flinke klim. We komen tot de ontdekking dat de paden wat geëgaliseerd zijn en een stuk verder is er zelfs een eindje asfalt, maar dat eindigt zomaar bij het klooster en is dan verder weer steentjes. Dan lopen we verder richting het klooster van de Heilige Johannes (Agios Ioannis). Als we er zijn vinden we dat het er zo anders uitziet dan andere jaren. We hebben het idee dat er stukken zijn aangebouwd. Als ik later de foto's van vorige jaren bekijk zie ik dat de gebouwen hetzelfde zijn, maar ze zijn opgeknapt, gestuct en geschilderd. En er zijn bomen en stuiken weggehaald. Dus dan lijkt het wel anders. We lopen nog even om het klooster heen om ook op het pleintje aan de voorkant te kunnen kijken. Van daar hebben we ook weer een mooi uitzicht op de Baai van Alykes. En dan lopen we naar huis, we zijn iets meer dan 3 uur weg geweest en voelen nauwelijks dat we een flinke (korte maar hevige) wandeling hebben gemaakt. Dus ik dank mijn trainers van Sport- en Revalidatie "De Zwaai", want het is lekker om zo makkelijk te kunnen lopen.
We zijn allemaal benieuwd wat we in deze weken nog kunnen gaan doen, Prima uitdaging!!!

Boven Katastari, al jaren een prachtig hek, maar niets erachter
Tijm
Salie plukken
En daar lopen ze weer
Hij/zij ook
Zo ziet dat er dus uit
Het klooster
De nieuw gestucte en geschilderde kerk van het klooster van de Heilige Johannes
De klokkentoren
De Baai van Alykes
Poppy's oftewel Klaprozen

Geen opmerkingen: