Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

woensdag 16 maart 2022

NOORDERLICHT

Gisteravond tussen 23 en 24 uur werden we uitgenodigd om naar het achterdek te komen om mee te maken  dat we in die tijd naar de mond van de Trollflord zouden varen, en daarom te genieten van een warme drank, als glühwein, en een visburger, de hamburger van Noorwegen. In het licht van de volle maan zag het er allemaal heel sprookjeachtig uit en genoten we met volle teugen. Tot iemand zei: "daar komt het", en langzaam kwam er een groen licht in de lucht en stonden we met z'n allen af te wachten hoe het zou gaan worden. En het werd heel, heel mooi. En ik wilde ook foto's maken, maar op dit cruciale moment weigerde mijn camera om foto's te maken en mijn telefoon zag niet eens licht. Toen hebben we alleen maar staan genieten en dat is natuurlijk prima. Na een half uur doofde het licht weer en hebben we nog een tijd op het, merkten we toen pas, koude dek gestaan om te kijken naar de Trollfjord.
Deze nacht werden we niet meer gewekt, hoewel alle dubbele kleding klaarligt.
Vanochtend zag ik dat één van onze medereizigers een foto van gisteravond liet zien aan iemand anders, en dus was ik brutaal en vroeg hem of hij hem aan me door wilde sturen. En dat heeft hij meteen gedaan en zo heb ik gelukkig toch een foto van wat wij hebben gezien (met dank aan Noël Parrot).



Geen opmerkingen: