Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zondag 24 juni 2012

Maandag 18 juni Dagje met Jimmy

Het verslag van deze dag is wat later omdat het wat meer werk was om hem te bewerken

klik hier voor de route
We zijn om 9 uur klaar en stappen in onze Jimmy, ons maatje voor deze dag. Eerst even tanken, want het is hier heel normaal om de huurauto met maar een paar liter erin af te leveren bij de huurder. Dan richting de hangdorpen, Pikadakia, Kalithea, Skoulikado. Verder op naar Machairado, waar een mooi klooster staat. Natuurlijk zijn we even uitgestapt, want vandaag gaan we naar de plekjes die op de ansichtkaarten staan. Vandaag zijn we echte toeristen, op onze andere vakantiedagen voelen we ons toch een beetje anders. We houden van dit eiland en dat geeft toch een ander gevoel dan dat van de doorsnee toerist.
Na Machairado gaat het naar Mouzaki en Lithakia. Daarna rijden we Limni Keriou, een leuk haventje met een paar restaurantjes en winkeltjes. Je hebt er een mooi uitzicht op Marathonisi. Van hieruit zie je goed waarom het ook wel schilpadeiland wordt genoemd. Verder gaan we naar Keri.

En in Keri gaan we een stukje wandelen, bijna 5 kilometer, maar ver genoeg om iets te zien van de prachtige omgeving en de ontzettend blauwe zee. We drinken iets in het restaurant waar die hele grote Griekse vlag hangt en vanwaar je een prachtig zicht het op de rots van de ansichten.

klik hier voor de route

Dan gaan we via Agalas en Kiliomena richting Agios Leon om daar de afslag naar Loucha en Gyri te nemen.
In Gyri wandelen we een klein stukje, we hebben iets verkeerd gedaan want de route blijkt maar 1,5 km, terwijl het bijna 5 km hoorde te zijn. Op de GPS liepen de routes wat door elkaar en dus zijn we terug gelopen op wat eigenlijk een stukje autoroute was. Volgende keer beter.

Loucha
Dan naar Kampi, waar je de mooiste zonsondergang ziet van het hele eiland. Op dit moment hebben we nog niet zo'n zin om 's avonds na een maaltijd én wijn terug te rijden over een smal weggetje, dus wij zien de prachtige rotsen en zee bij daglicht. We eten er wat en dat smaakt best.
Kampi

Verder via Exo Chora en Mariés naar Anafonítria en dan naar het scheepswrak 'Navajo'. We rijden niet helemaal goed, ik heb vandaag de gps en Leo rijdt, dus gaat er iets niet volgens de planning. We rijden naar Port Vromi, een prachtig plekje, maar de wegen er naartoe zijn smal en zo nu en dan kijken we de andere kant maar uit en vertrouwen op de bestuurderskwaliteiten van mijn man. Uiteindelijk komen we wel bij het wrak en kijken even vanaf het platformpje naar beneden.

Scheepswrak 'Navajo'

Via Volimes en Apo Volimes rijden we naar Askos Stone Park . We zijn er om 6 uur en het blijkt dat we tot 7 uur naar binnen mogen, vertrekken kan wel later. Het is een leuk park, een mooie plek en we zijn de laatste bezoekers. We krijgen olijftakken in onze handen geduwd waar de hertjes van eten. Een schildpadje wordt ook bij ons neergezet. Het is leuk. Er worden nog wasbeertjes gevoerd en we mogen probleemloos meedoen met voeren. Een dik uur later staan we weer bij de auto en we rijden vandaar weer naar Katastari om daar nog wat benzine in de tank te gooien. Een heerlijke dag, wel heel vermoeiend. Maar ja als je iets wilt zien, moet je er iets voor doen.