Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zondag 16 juni 2013

De tocht der tochten: de antennes

24,4 km; 9 uur en 6 minuten

door Petra

Eindelijk is het zover, we gaan de tocht der tochten (naar de antennes) lopen. 's Ochtends om 6 uur gaat de wekker. Onder het genot van een bak koffie genieten we nog even van de zonsopkomst. Op 7 uur staan we klaar. De rugzakken gevuld met 4.5 liter water per koppel, bananen, broodjes, koekjes en snoepjes. Het begin van de tocht is het zelfde als van de kloostertocht. De zonkracht valt nu nog mee, maar we weten dat hoe later het wordt hoe sterker de zon. Langzaam aan klimmen we steeds hoger en hoger. We worden getrakteerd op geurende planten, zoemende bijen, prachtige vlinders die om ons heen dartelen, en natuurlijk ook schitterende uitzichten. En dan zijn we op de top, bij de antennes. Deze antennes waar we de afgelopen weken regelmatig vanaf beneden naar hebben gekeken. Nu staan we boven op de berg en we hebben een gigantisch mooi uitzicht over het eiland. Na een broodje en water gaan we richting Gyri. Dat is een klein dorpje aan de andere kant van de berg. Het is het oudste dorpje van Zakynthos. Het dorp bestaat uit hele oude en nieuwe huisjes. We gaan op zoek naar een taverne om wat te drinken. Bij een huisje, waar we van denken dat dat de taverne zou kunnen zijn, gaat Leo vragen of we wat kunnen drinken. We komen op een klein binnenplaatsje vol met planten en genieten van een heerlijk blikje limonade. De mevrouw van het huisje spreekt alleen maar Grieks maar heeft wel door dat wij zijn komen lopen. Na het rustpuntje gaan we weer richting Pigadakia. Door de bergpas, waar het behoorlijk warm is, lopen we naar de andere kant van de berg. Goed opletten, want we lopen naar beneden en de wegen die wij belopen bestaan hoofdzakelijk uit losse stenen. Wederom worden we getrakteerd op mooie vergezichten. Zodra we door de pas zijn lopen we langs de bergweg richting ons beginpunt. Wanneer we het einddoel hebben bereikt nemen we ter afkoeling een duik in het zwembad. De dag wordt afgesloten met een maaltijd die door Maria en Dimi is bereid. Voldaan en zeer vermoeid gaan de oogjes vandaag zeer vroeg dicht. Marlies en Leo bedankt voor deze prachtige wandeling. Ben en ik hebben er van genoten.
Heel in de verte Kefalonia
Een prachtig vergezicht vanaf de antennes
Op het binnenplaatsje in Gyri
Je kunt precies zien wat we nog moeten lopen

irene zei

Wauw wat gaaf, maar ook erg knap met dat weer zo ver lopen!!!!!!
Het blijft geweldig om te lezen wat er daar gebeurd, hihi!!!!

Anoniem zei

Hier Nieuw Vennep calling. Allereerst natuurlijk Petra van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Na de tocht der tochten is het vast een rustige dag geworden. Ik heb tot nu toe alles gelezen en wat maken jullie een prachtige tochten! Ook heb ik al heel wat mooie foto's langs zien komen. Bijvoorbeeld dat witte kerkje maar ook andere foto's. Ik hou het kort, het is bijna etenstijd. Hartelijke groet allemaal.