Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

maandag 24 juni 2013

Naar Zakynthos-stad

24,1 km; 6 uur 30 minuten

Gisteravond hebben we in Alykes nog even de vertrektijd van de bus gecheckt. Want we willen naar Zakynthos-stad gaan en vandaar langs de kust terug lopen. Ook op het internet staat een time-table en bij beide is de vertrektijd 7 uur 30. Ok, de wekker dus om 6 uur, want we moeten om 7 uur weg om tegen half 8 in Alykes te zijn. We zien de zon opkomen terwijl we ontbijten. We zijn er mooi op tijd, maar al wat er komt, geen bus. De volgende zou om half 11 moeten komen en dat is wat laat. Als er om kwart over 8 nog geen bus in zicht is besluiten we om de route dan maar andersom te lopen. Dus we gaan verder naar Alikanas, Amoedi, Psarou, Drosia, Planos en Tsilivi. In Tsilivi halen we een cola en een frappé (koffie met ijs) en de jongen die ons helpt verklaart ons stevig voor gek dat we zo'n eind lopen. Nou zijn we dat ook wel, maar we vinden het ook gewoon leuk. We komen wel weer plekjes tegen waar we niet verder kunnen, de weg houdt op bij het strand terwijl die op de kaart gewoon doorloopt. Nu moeten we over het terrein van een groot hotel om op een andere weg te komen.

In Zakynthos-stad aangekomen besluiten om eerst maar even naar het busstation te lopen. Het is inmiddels half 3 geweest en alle winkels zijn gesloten, want ook hier kennen ze de siësta. Dan blijkt dat de bus naar Alykes pas om vijf uur gaat. Volgens ons hebben ze flink bezuinigd binnen het openbaar vervoer hier. Vorig jaar gingen er nog bussen naar Katastari en veel meer bussen naar Alykes. Maar ja niets aan te doen. Er staat een taxi voor het busstation, die besluiten we te nemen, want om nog twee uur te moeten wachten, nee daar hebben we eigenlijk geen zin in. Wij zitten dus om 4 uur weer heerlijk in het zwembad en komen bij van een pittige wandeling.

Leo is vanavond nog even bij Dimitri geweest en hij vertelde dat het vandaag een speciale dag is en daarom hebben ambtenaren een vrije dag. Jammer dat dit niet in de reisgidsen vermeld staat.

Tegen half zeven, de zon komt op
Mooie bloem, maar hoe heet het