Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

donderdag 2 juli 2020

Peloponnesos en Kreta dag 2 Pylos

Gisteravond hebben in ons hotel van een heerlijke maaltijd genoten, moussaka en gegrilde zalm. We waren best moe en dus lagen we vlot in bed.
Vanochtend heb ik besloten om nog een andere wandeling te maken die ons het strand en de baai zou laten zien die we gisteren hebben gemist. En dus lopen we een stuk over het strand, door het rulle zand en even later ook klimmende door rul zand, dus best zwaar. Nog even later over een smal steviger pad en daarna klimmend over rotsen en rotsblokken. We komen uit in Nestor's cave, een grote grot die een mooi uitzicht geeft over het strand en de baai. We gaan dezelfde weg terug. Dan rijden we naar de volgende wandeling die gaat leiden naar de Kalamaris waterval. Eerst asfalt, dan gravel, vervolgens en wielspoor en smaller en ook dan klauteren over rotsblokken. Maar de beloning is goed: een hoge waterval die in een klein meertje eindigt met helder water. Echt een plaatje. Inmiddels is het 3 uur en rijden we naar het hotel terug. Dan even naar het zwembadje en we zijn weer als nieuw. Een GPS heeft kuren en wil geen gelopen routes meer laten zien. Hopelijk blijft de andere doen wat hij moet doen. Rond 18 uur lopen we naar Pylos en doen daar een rondje, waarna we een goed uur later op een terrasje eindigen op het centrale plein waar de grote Platanen schaduw geven. Hier eten en drinken we wat en wat later drinken we nog een ouzo op het terras bij ons hotel met de ondergaande zon voor onze neuzen. Wat een leven...

Middenboven is de grot waar we naartoe willen

Het uitzicht vanaf de grot

Best een grote grot

Op de terugweg

Glashelder water

Een krekel ofzo op een blad

Onderweg naar de waterval is een stijl trappetje

De waterval op een mooi plekje met een klein meertje

Stijle straatjes in Pylos

met leuke voordeuren

Vanuit de haven in Pylos

Pylos

Uitzicht op Pylos vanaf ons hotel