Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zondag 5 juli 2020

Peloponnesos en Kreta dag 5 naar Nafplion

In het restaurant van hotel Panorama gaan we ontbijten. Er is een soort ontbijtbuffet. We kunnen uit allerlei lekkere dingen kiezen, dan legt een medewerkster het op een bord en krijgen we het aangereikt. Ook de koffie, thee en jus d'orange worden gegeven. Maar het is allemaal weer heel goed en we beginnen met gevulde magen aan onze volgende etappe. We rijden ook vandaag over de smallere wegen en we komen door leuke kleine dorpjes, maar ook langs stranden en door de uitlopers van het gebergte, wat op sommige stukken een ruige aanblik heeft. Heel erg leuk, die afwisseling. Onze etappes zijn steeds kort en dat maakt dat we echt rustig aan kunnen doen. Dus ook vandaag een cola en een Frappe op en terrasje in een dorpje.

Tegen 14 u zijn we al in Nafplion en willen we inchecken bij hotel Harmony. De eigenaar lacht vriendelijk en vraagt wat we komen doen. Ik zeg dat we een kamer hebben gereserveerd. Of ik dat zeker weet. Ja, echt wel en ik zoek in mijn mail. Geen bevestiging te vinden. De eigenaar heeft evengoed wel een kamer, maar dan ga ik twijfelen. Even verder zoeken en ik vind een ander hotel, dat bevestigd heeft. Na duizend excuses van mijn kant, legt de man uit hoe we er kunnen komen. Ik beloof dat ik het op de blog zal zetten zodat vrienden zijn hotel weten te vinden. Hotel Harmony in Nafplion dus😀. Hij lacht er wel om. Hoe stom kun je zijn... Het blijkt dat ik wel met dat hotel ben bezig geweest maar om de één of andere reden toch iets anders heb geboekt
Bij Aenean rooms aangekomen komt er een super vriendelijk man naar buiten. Hij spreekt maar een heel klein beetje Engels, maar met ons Grieks erbij begrijpen we alles.

Het is nog vroeg in de middag en we besluiten om meteen te gaan wandelen. Het is inmiddels wel helemaal bewolkt en we horen de donder rollen. Maar er vallen maar een paar druppels. We lopen langs de haven en door de smalle straatjes in het centrum. We trakteren onszelf op een ijsje bij de Italiaan en hebben vanaf de heuvel in het centrum een uitkijkje over de huizen en de haven. De grote rots met (alweer) een burcht, laten we voor wat hij is. Op de kamer aangekomen gaan we voor een rustige siësta en om een uur of 7 gaan we op jacht naar een restaurant.

En dat hebben we gevonden, Menaris restaurant en ze hadden een heerlijke gyros schotel. Wat lekker!
Als we weer op de kamer zijn hebben we 2 heel kleine flesjes ouzo en genieten van dat drankje op ons balkon terwijl de regen gestaag naar beneden komt.

ps We zijn gisteren bij de grotten gecheckt op onze temperatuur ivm covid-19. Was goed gelukkig 😀
Drankjes op een terrasje onderweg
Onderweg vanuit de auto

Nafplion

Nafplion

Nafplion

Nafplion

Nafplion

Nafplion

Nafplion

Nafplion

Avond, vanaf ons balkon





Geen opmerkingen: