Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

dinsdag 24 juni 2014

Rond Skopos Keri

12,5 km; 5 uur 8 minuten

Ook vandaag is het weer een prachtige dag. Gisteren hebben we een luie dag gehad, dus moet vandaag het luie zweet er weer uit. Vanochtend om kwart voor negen stond de thermometer op het terras al op 28 graden, in de schaduw, dus dat zweten zal wel lukken.
We hebben dit keer een route overgenomen uit een reisgidsje over Zakynthos.
We lopen vanuit ons huis in Marathia richting Limni Keriou, die weg zijn we ook al met de auto gegaan, maar nu kunnen we op ons gemak het uitzicht bewonderen. En die uitzichten zijn er. Even voorbij de afslag naar Limni Keriou gaan wij een bergpad op. Het klimt goed, dus de zweetdruppeltjes zijn er al. We lopen om Skopos (een flinke heuvel) heen naar Keri, een bergdorp aan de westkust van het eiland. Na een poos lopen zien we het in de verte liggen. In Keri lopen we door de smalle straatjes en kijken bij een kerkje en maken wat foto's. Dan lopen we Keri weer uit en gaan de weg naar de vuurtoren om daar te genieten van het uitzicht. Mooie steile krijtrotsen en een prachtig blauwe zee. We lopen terug richting Keri en stoppen bij de taverne in de buurt van die vuurtoren en drinken daar even iets. We wandelen later weer door Keri en kopen in de kafenio een lekker ijsje. Nu kunnen we er weer tegenaan.
We lopen aan de andere kant van de heuvel weer richting de Baai van Laganas en worden op dat stuk ook weer getrakteerd op mooie vergezichten.
Het was weer een mooie wandeling, maar best pittig wat klimmen en warmte betreft. We zijn hier vlakbij gezakt van 63 naar 20 meter en later geklommen naar 358 meter. Maar wel weer leuk.