Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

woensdag 25 juni 2014

Marathia strand en snorkelen

Ben doet goed werk
Leo ook, terug van de supermarket
Vandaag blijven we weer in de buurt van het huis. Na het ontbijt blijkt dat het brood bijna op is, dus er zal toch weer wat gehaald moeten worden. Ben doet de vloer bij onze ontbijtstek even goed, want elk kruimeltje trekt mieren aan. Leo biedt aan om naar Limni Keriou (5 km heen en weer) te lopen voor de boodschappen, hij gaat even alleen en is binnen een uur terug. Dat is dus best snel als je denkt aan de klimmetjes, de temperatuur en het feit dat hij ook nog in de supermarkt is geweest.
Petra en Ben zijn dan al naar het strandje hier in de buurt gegaan. We willen het toch wel even zien, ondanks het feit dat we alle vier niet echt strandmensen zijn. Wij gaan ook even. Ik neem het snorkelsetje mee dat in het schuurtje ligt.
Leo heeft het al snel gezien op het kiezelstrandje en gaat weer naar huis, wij blijven even, want ik wil echt eventjes onder water kijken. In eerst instantie zie ik alleen kale kalkrotsen en wuivend wier, maar even later zie ik duizenden visjes vlak voor me, waar ik ook zwem zie ik ze. Leuk, dit is wel de moeite waard. Als ik richting strand zwem zie ik ook nog heel mooie visjes met een grote blauwe stip bij hun staart. Ze lijken vlak bij me te zwemmen, maar als ik mijn hand uitsteek blijken ze toch veel verder weg. de afstand vertekent dus wel onder water. Petra gaat  het ook even bekijken en ook zij ziet wat ik heb gezien. Als ik nog een keer het water in ga zijn de grote scholen visjes weg, maar er zijn wel veel zilvergrijze visjes met blauwe stip. Ik ben blij dat ik het toch even heb gedaan.
Dan vertrekken wij ook weer naar huis, het pad op zich is al een uitdaging.
De rest van de dag houden we het rustig.
Vanavond eten we in taverne To Votsalo, 100 meter hiervandaan, dus verder nauwelijks een inspanning om er te komen.
Yia mas, proost, cheers, sante.
En we hebben er heerlijk gegeten, een leuk restaurant, goeie bediening, prachtig uitzicht. Dus waarschijnlijk komen weer we er nog wel een keer.

Het kiezelstrand van Marathia
Onder water kijken
En het was leuk
Aan de menukaart van Votsalo is veel aandacht besteed
Leuk plaatje
To Votsalo
En weer lekker eten

1 opmerking:

Marc en Liliane Vercaigne-Segers zei

Hey Leo en Marlies,
Ik zie dat jullie in onze favoriete plaats in zakynthos verblijven, nl. Marathia. Wij verblijven hier al sinds april in ons huisje en gaan in oktober terug naar België.
Jullie moeten beslist eens gaan eten in Taverna Marathiastar, vlak bij jullie verblijfplaats. We zijn heel erg bevriend met de familie Parashi die de taverna uitbaat. Ze hebben een super vriendelijke dochter die serveert. En natuurlijk ook lekker eten, de stiffado, souvlaki, moussaka, konijn zijn overheerlijk.
Als je er komt doe hen de groeten van Marc en Liliane uit België, ze zullen ons beslist kennen, wij gaan er iedere week wel een keertje eten. Groetjes.