Wij weten dat er veel zaken zijn in het leven waar je bij moet stilstaan. Maar het is ook zo ontzettend belangrijk dat je geniet van het leven, als het nog kan.
'Pluk de Dag', 'Carpe Diem', 'Geniet van elk moment', 'Pak wat je pakken kunt' en ga nog maar even door.
Geniet van het leven zolang je kunt, misschien heb je straks niet meer de mogelijkheid. En dan kun je tenminste zeggen: ik heb eruit gehaald wat erin zit.

zaterdag 2 september 2023

Naar Nederland 2023 Dag 2 Brindisi-Benevento 256km

We slapen wel goed maar de omroepster wenst dat we wakker worden om half 7, want dan galmt het door de luidspreker. Wel vroeg vinden wij, als we pas om 9 uur in Brindisi zullen zijn. Maar goed, we zijn nu toch wakker en dus wordt het aankleden, de spullen meenemen en een ontbijtje scoren. Een broodje, koffie, een sapje en een flesje water krijgen we. Het is niet veel, maar genoeg voor een bodempje. We hebben in ieder geval een zitplaats waar we kunnen wachten tot we weer naar de auto toe kunnen, wat tegen 9 uur mag. Dan is het voorzichtig tussen de auto's door lopen om er te komen, Leo moet er via mijn deur in, want aan de andere kant staat een andere auto dichtbij. Het lukt toch allemaal en na nog een tijdje wachten gaat de zaak eindelijk rijden.

Goed, in Italië dus. Ondanks dat we vaak in de routeplanner zetten dat we geen snelwegen willen, rijden we ook nu weer over een snelweg. Ik weet niet hoe dat werkt in die routeplanners. Maar goed, ik zet er een via-bestemming in en dan lukt het wel na een tijdje proberen. Onderweg komen we weer de kleine stenen huisjes tegen op verschillende plaatsen. Ik wist dat we ze in Zuid Italië al eerder hadden gezien en dus zoek ik het op in onze eigen blog.  Het zijn trulli. Een trullo (meervoud trulli) is een oud stenen huisje met een kegelvormig dak. Een huisje met een puntmuts! Deze huisjes werden vroeger op het land gebouwd voor opslag en als rustpunt, maar zijn tegenwoordig bijna allemaal omgebouwd tot gastenverblijf, b&b of hotel. Het ziet er erg leuk uit. De route verder is goed te doen, niet heel bijzonder, maar toch. Als we in Benevento zijn op de plek waar google.maps en maps.me vertellen waar de B&B moet zijn, blijkt die daar niet te zijn. We bellen met de host, maar die spreekt bijna geen engels. We hebben geen idee wat we moeten doen. Hij vraagt me om bericht via Whatsapp, maar ik heb geen bereik. Als ik 2 mensen even verderop zie praten ga ik het aan hen vragen. En gelukkig weet de mevrouw het precies te vinden. De man die ik aan de telefoon had staat buiten te wachten en een jonge vrouw komt aanlopen, zij is de host. Ik heb haar proberen uit te leggen dat het niet goed in de omschrijvingen staat. En even later begrijpt ze wat ik bedoel, als ik het laat zien. Want ook zij spreekt nauwelijks engels. Maar de B&B Al Teatro Romano ziet er geweldig uit. Een heel apartement voor ons zelf. Ik ga aan de slag met de route en de blog en vanavond gaan we op zoek naar het Teatro Romano en een restaurantje.








Geen opmerkingen: